• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ای آوا: بانک جهانی با نشر اعلامیه‌ای که (سه‌شنبه، ۱۱ خرداد) منتشر کرد، از کمک ۸۴ میلیون دلاری به افغانستان خبر داده است.

ملیندا گود، بانک جهانی برای افغانستان می‌گوید، پروژه‌های تاب‌آوری و معیشت جامعه افغانستان تاحالا برای بیش‌تر از ۷۷۶ هزار خانه‌دار، مدت کوتاهی ایجاد کرده است، که حدود ۵.۴ میلیون شهروند افغانستان از آن بهره‌برداری می‌کند و حدود ۹۲ هزار و ۲۰۰ خانوار آسیب پذیرفته است.

کمک‌های نقدی یا کمک‌های اجتماعی غیرنقدی می‌شوند، که بخش قابل توجهی از زنان سرپرست خانوار یا عوامل تشکیل می‌دهند. وی نیز اضافه شده است، با این کمک (آی.دی.ای) می‌تواند خدمات خود را در بخش‌های مختلف مردم افغانستان در شش حوزه و ۲۶ ولایت ادامه دهد. پروژه‌ی تاب‌آوری و معیشت افغانستان در سال ۲۰۲۲ با کمک مالی ۲۶۵ میلیون دلاری از سوی صندوق امانی تاب‌آوری افغانستان برای حمایت از معیشت و خدمات در مناطق روستایی و شهری، ارائه‌کمک‌های بلاعوض اجتماعی برای زنان، افراد آسیب‌پذیر و تقویت نهادهای اجتماعی برای ارائه خدمات آغاز شد.

. گزارش‌های سازمان ملل متحد، در سال جاری میلادی بیش‌تر از ۲۳ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. بانک بیانیه‌ای بانک جهانی، مبلغ ۷۰ میلیون دلار از طریق صندوق امانی افغانستان (ای. آرتی. اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی. دی. ای) برای اجرای پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه خواهد شد. مسوولان بخش بانک جهانی هم‌چنان گفته‌اند، این طرح با اعتبارات جدید، اگر فعالیت‌های خود را در مناطق مختلف شهری و روستایی افزایش دهند، فرصت‌های بیش‌تری را برای فراهم‌کردن زنان می‌کند و برای بازگشت شرایط افغانی و برخی خدمات دیگر می‌دهند.

ملیندا گود، بانک جهانی برای افغانستان می‌گوید، پروژه‌های تاب‌آوری و معیشت جامعه افغانستان تاحالا برای بیش‌تر از ۷۷۶ هزار خانه‌دار، مدت کوتاهی ایجاد شده است، که حدود ۵.۴ میلیون شهروند از آن بهره‌برداری می‌کند و حدود ۹۲ هزار و ۲۰۰ خانوار آسیب پذیرفته است. است.

کمک‌های نقدی یا کمک‌های اجتماعی غیرنقدی می‌شوند، که توجه قابل توجهی به زنان سرپرست خانوار یا عوامل تشکیل دهنده می‌دهند. وی نیز اضافه می‌شود، با این کمک (آی.دی.ای) می‌تواند خدمات خود را در بخش‌های مختلف مردم افغانستان در شش حوزه و ۲۶ ولایت ادامه دهد. پروژه‌های تاب‌آوری و معیشت افغانستان در سال ۲۰۲۲ با کمک مالی ۲۶۵ میلیون دلاری از سوی صندوق امانی تاب‌آوری افغانستان برای حمایت از معیشت و خدمات در مناطق روستایی و شهری، ارائه‌کمک‌های بلاعوض اجتماعی برای زنان، آسیب‌پذیری و تقویت نهادهای اجتماعی برای ارائه خدمات آغاز شد.

بربنیاد گزارش های سازمان ملل متحد، در سال جاری میلادی بیش از 23 میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

بیانیه‌ای بانک جهانی، مبلغ ۷۰ میلیون دلار از طریق صندوق امانی افغانستان (ای. آرتی. اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی. دی. ای) برای اجرای پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه خواهد شد. مسئولان بخش بانک جهانی هم‌چنان گفته‌اند، این طرح با اعتبارات جدید، اگر فعالیت‌های خود را در مناطق مختلف شهری و روستایی افزایش دهند، فرصت‌های بیش‌تری را برای فراهم‌کردن زنان می‌کنند و برای بازگشت شرایط افغانی و برخی خدمات دیگر می‌دهند.


پاکستان بیش از یک‌هزار مهاجر را طی یک روز اخراج نموده است

یک جوان ۲۵ ساله در ارزگان خود را حلق‌آویز کرده است