• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

اعضای جنبش شنبه‌های ارغوانی تأسف و تاثیر عمیق این اعضا را از وقوع سیلاب در بدخشان، غور، سرپل، هرات، بغلان، فاریاب، تخار، قندوز و جوزجان ابراز کرد.

این گروه ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان کرد. عملکرد طالبان را مورد انتقاد قرار داد، و افزود: گروه طالبان از آنجایی که در سرکوب مردم عجول است، تعهدی برای ارایه خدمات به آنها را ندارد.

امروز ( دوشنبه، ۲۴ثور) اعضای جنبش ارغوانی با ارسال ویدیو به رسانه‌ها گفته اند که طی یک هفته از سیلاب‌های مرگ‌بار در ولایت‌های شمال و شرق کشور می‌گذرد، تلفات سنگین جانی و مالی برجا مانده است؛ اما گروه طالبان کاری نکرده است. با وجود اینکه خود را یک حکومت در افغانستان خوانده، نتوانسته کمک‌های ابتدائی را به مردم برسانند.

این اعضا: از نهاد امداد رسان خواست که کمک‌های بشردوستانه را در خدمت مردم آسیب دیده، بدون اینکه طالبان سؤ استفاده یا دزدی کند؛ بر مردم برساند.

آنها نیز اشاره بر این می‌کند، با وجود اینکه اخیرا در تاجیکستان، برازیل، پاکستان و شمار کشور های دیگر هم هستیم، اما تلفات آن کم‌تر نسبت به افغانستان بوده، چون حکومت های این کشور‌ها علاوه بر دانش مسلکی، تدابیر مدیریتی کار روی زیربنا‌ها، احساس مسئولیت و پاسخگو نسبت به مردم شان بخصوص ارائه خدمات بعد از وقوع سیلاب‌ها دارند،
اما از آنجایی که طالبان یک گروه سرکوب‌گر اند تا حکومت. تا هنوز هیچ خدمات به آنها انجام نداند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، دیروز گفت: ۲۴۰ نفر از جمله ۵۱ کودک در این ولایت‌ها جان باخته اند.

طالبان تاکنون در مورد قربانیان این رویداد طبیعی آمار دقیق نداده است.


سه خواهر، در ننگرهار هنگام شستن لباس در بند آب غرق شدند و جان باختند.

۴ نفر در کابل توسط افراد طالبان تیرباران شدند.