• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: واشنگتن پست گزارش می‌دهد که یک افغان بعد اینکه با نیروهای آمریکای در فلم مستند به نام "عقب‌گرد "کار کرده، توسط طالبان بازداشت شده و با شکنجه سخت طالبان جان باخته است.

براساس این گزارش، وی گفته بود که اشتراک در این فلم مستند برایش خطرآفرین خواهد بود. مستند "عقب‌گرد ۲۰۲۲ Retrograde " اقدامات انجام شده توسط آخرین نیروهای ویژه آمریکای در ماه‌های آخر جنگ ۲۰ ساله در افغانستان را به تصویر کشیده است.

در  فلم عقب‌گرد یک جوان ۲۰ ساله افغان به دلیل شباهت ظاهرش به جستین بیبر، نقش بازی کرده است. این مرد با نام مستعار«بیبر» پس از رونمایی فلم، توسط طالبان بازداشت شده و دو هفته کامل زیر شکنجه ظالمانه این گروه قرار داشته و نهایت بعد از لت و کوب زیاد جان باخته است.

بیبر "مستعار" بعد از اینکه از سوی طالبان رها شده بود گفته بود که طالبان فلم Retrograde را نشان دادند و گفته تو همکار با خارجی‌ها بودی و در فلم عقب‌گرد کار کرده‌ای. وی‌افزوده بود که آزار و اذیت زیادی از سوی گروه طالبان شده است.

 کانال نشنال جئوگرافیک این فلم را با احتیاط فراوان نشر کرده است. هایمان و مک‌تالی همکار «بیبر» مرگ او را یک «تراژدی دلخراش» خوانده است.

گروه طالبان چهره‌های رسانه‌ی را به دلیل مختلف دستگیر کرده و زیر ضرب و شتم شدید قرار می‌دهد، این اولین اتفاق نیست که رخ می‌دهد.


۲۳ شهروند افغانستان از زندان‌های پاکستان رها شدند

مردی در هرات دو خانمش را با ضرب گلوله به قتل رساند