• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: سازمان نجات کودکان(save the children) با پخش گزارشی گفته است که در سال جاری میلادی حدود ۶.۵ میلیون کودک یا قریب از هر ۱۰ کودک سه کودک با بحران گرسنگی مواجه خواهند شد.

به گفته‌ی این سازمان در سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۲.۹ میلیون کودک زیر پنج سال از سوءتغذیه حاد رنج ببرند. این سازمان خشک‌سالی‌ها، سیلاب و بازگشت مهاجران افغان از ایران و پاکستان را دلیل‌های  افزایش ناامنی غذایی در افغانستان گفته است.

ارشد مالک، رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان می‌گوید "سازمان نجات کودکان در افغانستان تا اکنون بیش‌از ۷۰۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه شدید را درمان کرده است."

سازمان نجات کودکان در افغانستان تاکید کرده که برای بیش‌تر از ۷هزار کودک به دلیل سوءتغذیه درمان فراهم کرده و نیز گفته است که ارقام جدید سازمان جهانی نظارت بر گرسنگی پیش‌بینی کرده که ۲۸ درصد از جمعیت یا در حدود ۱۲.۴ میلیون نفر تا قبل از ماه میزان با ناامنی غذایی شدید مواجه خواهند شد.

این سازمان نیز تاکید کرده که سیلاب‌ها در افغانستان بیش‌تر از ۴۰۰ نفرا کشته و هزاران خانه را ویران کرده و هم‌چنان افزوده است که از اثر فقر در افغانستان از هر دو نفر یک تن متاثر می‌شوند.


جنبش فریاد زنان: "زنان به عنوان یک انسان از دید طالبان حق‌ آزادی و تفکر را ندارند"

برنامه‌ی جهانی غذا: ۳ میلیون کودک در افغانستان دچار سوء تغذیه اند