• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: آلیسون داویدیان نماینده‌ی بخش زنان ملل متحد برای افغانستان (روز سه‌شنبه، ۸ جوزا) با تعداد از بازرگانان و روزنامه‌نامه نگاران زن در جلال‌آباد دیدار کرده است.

بانو داویدیان با روزنامه‌نگاران در جلال آباد در مورد راه‌های حمایت از فعالیت‌های آن‌ها در شرایط فعلی گفت‌وگو کرده و هم‌چنان می‌افزاید که خبرنگاران و بازرگانان زن خواهان حمایت‌های مالی و فنی از فعالیت‌های‌شان در کشور هستند.

براساس گزارش‌ نهاد‌های حقوق بشری، طالبان در حدود سه سال گذشته بیش‌تر از ۵۰ فرمان محدود کننده بر زنان و دختران افغان صادر کرده که یکی از نمونه‌های آن تبعیض سیستماتیک علیه زنان به شمار می‌رود؛ اما طالبان مدعی هستند که زنان درکشور بیش‌‌تر از هرزمان دیگر به حقوق اساسی شان دست‌رسی پیدا کرده اند.

بخش زنان سازمان ملل‌متحد در صفحه‌ی اکس گفته است که بانو داویدیان با خبرنگاران و بازرگانان زن در جلال آباد در مورد را‌ه‌های حمایت از فعالیت‌های آن‌ها در شرایط فعلی گفت‌وگو کرده و بر بربنیاد پست بخش زنان سازمان ملل متحد که درصفحه‌ی ایکس نشر شده، بازرگانان زن از این سازمان خواسته که از کسب‌و کارهای تحت رهبری زنان و دسترسی به‌تر آن‌های به بازارها حمایت مالی و فنی کند.


برنامه‌ی جهانی غذا: ۳ میلیون کودک در افغانستان دچار سوء تغذیه اند

زینب سلطانی: از هرات تا به دنیایی مهاجرت و ایستادگی در برابر طالبان برای رسیدن به رویاهای ورزشی