• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

مرکز خبرنگاران افغانستان (AFJC) طی برنامه‌ای پنج خبرنگار را بگونه مشترک، به عنوان خبرنگار سال ۱۴۰۲ اعلان کرد.

این نهاد طی نشستی به همین مناسبت جمعه‌شب (۱۷ حمل) اعلام کرد که پس از یک برنامه رقابتی، محمدطاهر احمدی گزارش‌گر پیشن رسانه رخشانه، فریدالله محمدی، میترا مجیدی و نصیراحمد صالح و محمدامین کاوه بگونه مشترک برنده‌ای این جایزه انتخاب شده‌اند.

در این برنامه که بگونه‌ای حضوری در کشور بلجیم و بگونه‌ای آنلاین در اپلیکشن زوم برگزار شده بود، احمد قریشی رییس اجرایی مرکز خبرنگاران افغانستان گفت که در این رقابت بیش از ۴۰ رسانه ملی و محلی از جاهای مختلف شرکت کرده بودند. 

او افزود که هیئت داوران پس از برسی گزارش‌ها و کارهای رسانه‌ای شرکت‌کنندگان، گزارش طاهر احمدی در مورد وضعیت مهاجرین افغانستان در پاکستان، ، را به عنوان یکی از کارهای برجسته انتخاب کردند.

گفتنی است که برنامه خبرنگار سال در افغانستان از سال ۱۳۹۲ به این‌سو همه ساله به مناسبت روز خبرنگار برگذار می‌شود. در این برنامه، کارهای شایسته‌ای تقدیر خبرنگاران شرکت‌کرده در این برنامه شناسایی و تهیه‌کنندگان آن را به عنوان خبرنگار سال معرفی می‌کنند.

پیش از این خبرنگاران زیادی از رسانه‌های ملی و بین‌المللی توسط مرکز خبرنگاران افغانستان برنده خبرنگار سال شناخته شده‌اند.


بازداشت نجیب الله جامع، استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی از سوی گروه طالبان

معرفی پنج خبرنگار به عنوان خبرنگار سال از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان