• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

اقارب سلطان علی جوادی، مدیر مسوول رادیو نسیم در دایکندی به رسانه آوا تایید کردند که وی ساعت ۱۲:۳۰بعد از ظهر ام‌روز (شنبه هجدهم حمل) از زندان آزاد شده است.

سلطان علی جوادی در بیستم قوس سال ۱۴۰۲ به اتهام "تبلیغ" علیه طالبان به یک سال حبس محکوم شده بود. طالبان جوادی را هم‌چنان به اتهام این‌که با شماری از رسانه‌های آزاد هم‌کاری داشته و گزارش در مورد باج گیری طالبان از موسسه‌های کمک کننده به سازمان ملل متحد گزارش فرستاده است محکوم کرده بودند.

گفتنی‌ست که این آزادی با حکم عفو که به مناسبت عید سعید فطر از سوی طالبان صادر شده، به جوادی داده شده است. مرکز خبرنگاران افغانستان ضمن استقبال از آزادی جوادی، ابراز داشته است که " بازداشت و به زندان افکندن این خبرنگار اقدامی خلاف قانون رسانه‌های همگانی کشور می‌باشد و آزادی او در همان ابتدا نباید سلب می‌شد."

مرکز خبرنگاران افغانستان افزوده است که " مطابق با قانون رسانه‌های همگانی کشور، خبرنگاران و رسانه‌ها در انجام کارهای حرفه‌ای خود آزاد هستند و نباید مورد تهدید قرار بگیرند و یا در کار آن‌ها محدودیت خلق شود."

بعد از تسلط دوباره طالبان در افغانستان، سانسور شدیدی بر رسانه‌ها ازسوی این گروه اعمال شده است. اکثر رسانه‌های آزاد مجبور به توقف فعالیت‌های شان شدند و شمار زیادی از خبرنگاران ترک کشور کردند.


معرفی پنج خبرنگار به عنوان خبرنگار سال از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان

یک دختر جوان در شهر فیض آباد خودکشی کرد