• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه آوا: اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات (ITU)، ۲۵ اپریل برابر به ششم ثور سال جاری را به عنوان روز جهانی زنان و ارتباطات فناوری اطلاعات نام‌گذاری کرده است. 

براهیما سانوو، ریس بخش توسعه اتحادیه بین‌المللی مخابرات ITU_D با انتشار اعلامیه‌ای با اشاره به این رویداد اعلام کرد؛ به ابتکار ITU هرسال روزجهانی "زنان و ICT" در ماه اپریل جشن گرفته می‌شود. این فعالیت با هدف ایجاد محیط است که در آن به زنان جوان و بانوان، انگیزه و قدرت رشد آگاهی در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات را بدهد.

از روز جهانی "دختران در فناوری اطلاعات  و ارتباطات" همه ساله در پنج‌شنبه چهارم ماه اپریل تجلیل می‌شود و برای اولین بار از روز ارتباطات و فناوری اطلاعات دختران در سال ۲۰۱۱ در ICT تجلیل شد. هدف از تجلیل از این روز؛ تشویق و توان‌مند سازی دختران و زنان جوان برای تحصیل و کار در بخش فناوری و ارتباطات عنوان شده است.

سازمان ملل متحد به مناسبت این روز گفته است در حالی که جهان در تلاش است تا دختران بیش‌تری به این عرصه بیایند؛ اما "افغانستان به گورستان آرزوهای دختران" تبدیل شده است.

این درحالی‌ست که دروازه‌های دانش‌گاه و مکتب به روی دختران افغانستان بسته است و اجازه آموزش را ندارند. محدودیت‌های بی‌شمار بر زنان و دختران از سوی حکومت طالبان وضع می‌شود و هر روز زنان به حاشیه رانده می‌شود.

 


منابع در بلخ می‌گویند یک پسر جوان شب گذشته در بلخ خود کشی کرده است

خودکشی یک جوان ۲۰ ساله در بدخشان به دلیل فقر و تنگدستی