• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه آوا: ریچارد بنت با نشر پستی در صفحه‌ی ایکس؛ حمله بر نمازگراران در مسجدی در ولایت هرات را محکوم کرده و گفته است که همه‌ی شهروندان این کشور باید در آرامش به عبادت بپردازند.

وی نیز افزوده است: "من خواستار پیش‌گیری، حفاظت و عدالت برای هزاره‌ها و شیعیان هستم که هم‌چنان مورد هدف قرار می‌گیرند از جمله در هرات."

رافائلا آیودیس، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان نیز حمله بر نمازگزاران شیعه در ولایت هرات را محکوم کرده و خواهان محافظت از شیعیان شده است. وی نیز بیان کرده است،"شیعیان باید محافظت شوند."

شب گذشته دراثر حمله‌ی فرد ناشناس بسوی نماز گذاران درمسجدی در ولایت ۶ تن کشته و یک تن زخم برداشته است. عبدالمتین قانع، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان با نشر پیامی در صفحه‌ی ایکس خود نوشته است که این رویداد حوالی ساعت ۹شب گذشته دهم ثور در ولسوالی گذره‌ی هرات رخ داده است.

این رویداد در مسجد امام زمان شهرک اندیشه‌ی ولسوالی گذره‌ مربوط به شیعیان به وقوع پیوسته و امام مسجد نیز در بین جان‌باختگان این رویداد است.

عبدالله‌عبدالله، رییس پشین شورای مصالحه این حمله را "بزدلانه" و مخالف موازین اسلامی و انسانی دانسته است. حامد کرزی رییس جمهور پشین افغانستان نیز این حمله را عمل "تروریستی"  و خلاف موازین دینی و بشری بیان کرده است.


اولین کارزار ملی واکسین فلج کودکان (پولیو) در کشور آغاز شد

وضعیت حقوق بشر در افغانستان، تحت حکومت طالبان از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بررسی شد