• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: ندا محمد نوری خبرنگار محلی در ولایت پروان (روز شنبه ) از محل کارش باز داشت شده و به جای نامعلوم انتقال یافته است. ولی محمد نوری برادر این خبرنگار بازداشت شده در صحفه فیسبوک‌ش نیز خبر بازداشت و تهدید برادرش را تایید کرده‌است.

او در صفحه‌اش نگاشته” طالبان طی یک مکتوب رسمی از  هم‌کاران برادرم که از سابق آن‌جا بوده اند،خواسته است تا موضوع دستگیری ندامحمد را رسانه‌ای نه کنند وگرنه آن‌ها را نیز دستگیر نموده و شکنجه می‌کنند."

از سوی هم فدراسیون خبرنگاران افغانستان در تبعید در طی یک اعلامیه از دستگیری ندا محمد نوری ابراز نگرانی کرده‌است.  این نهاد در پیوند به بازداشت این خبرنگار محلی تلویزیون ملی گفته است که "بازداشت خبرنگاران یک عمل خصمانه است و طالبان با اعمال فشار بر کارمندان رسانه‌ای می‌خواهند که آزادی بیان را در کشور خفه بسازند."

در این اعلامیه هم‌چنان آمده است که “اداره استخبارات طالبان در ۱۰ روز گذشته شش خبرنگار را بازداشت و نیز دروازه‌های دو رسانه‌ی خصوصی را در کابل بسته‌اند."

خانواده و هم‌کاران ندا محمد نوری  از دستگیری نامعلوم و مشخص نبودن مکان وی نگرانی شدید دارند و هم‌چنان از حکومت می‌خواهند که هر چی زودتر آقای نوری را رها کرده و به خانه‌اش باز گردانده شود.


یک استاد مکتب در بغلان توسط شاگردش کشته شد

سازمان ملل متحد: افغانستان در سال ۲۰۲۴ نیاز شدیدی به کمک‌های بشر دوستانه دارد