• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا؛ سازمان ملل متحد با نشر گزارشی گفته است، افغانستان در سال ۲۰۲۴ به کمک‌های بشر دوستانه نیازی شدید دارد.

افغانستان، از اثر چندین دهه جنگ، فقر، ناامنی غذایی و حوادث طبیعی با بهران پچیده‌ی بشردوستانه مواجه است و برای رفع این بحران‌ها؛ مردم افغانستان نیاز‌ مبرم و جدی به کمک‌های بشردوستانه  دارد.

هم‌چنان در بخش از این گزارش آمده است که افغانستان در سال ۲۰۲۴ حدود۲۳.۷ میلیون نفر به شمول ۵.۹ میلیون زن و ۵.۴ میلیون مرد به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارد.

کشورهای تمویل کننده‌ی کمک‌های بشر دوستانه، در سال ۲۰۲۳ برای ۱۷.۳ میلیون آسیب پذیرترین افراد کمک‌های مانند: کمک‌های غذایی، آب آشامیدنی سالم، مراقبت‌های صحی، آموزش،  و کمک‌های صحی را فراهم نموده بود.

در عین زمان، باجود نیازهای شدید، تنها ۲۳۸ میلیون دالر امریکا، برای نیازهای ۳.۰۶ میلیارد دالری تا به ام‌روز دریافت شده، که تنها ۷.۸٪ از مجموع منابع را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش که از سوی سازمان ملل متحد نشر شده بیان می‌کند؛ در سال ۲۰۲۳ به علاوه‌ی بودجه‌ی محدود، کشورهای تمویل کننده در افغانستان توانستند به ۳۲.۱ میلیون نفر کمک کند.

کمک‌های سال ۲۰۲۳ شامل؛ ۲۳.۶ میلیون نفر کمک‌های غذایی و معیشتی، ۱۶.۵ میلیون نفر مراقبت‌های بهداشتی، ۹۹.۵ میلیون نفر  از جمله ۵.۷ میلیون کودک (زنان باردار/شیرده) با کمک تغذیه، ۳.۵ میلیون نفر  تحت حمایتی، ۲ میلیون کودک با آموزش و ۱ میلیون نفر سرپناه اضطراری دریافت کرده اند.

این سازمان گفته است؛ به طور کلی وضعیت بشر دوستانه به ویژه زنان، کودکان و سال‌مندان وخیم بوده، نیاز به اقدام جدی دارد.


بازداشت ندامحمد نوری خبرنگار ملی توسط طالبان در ولایت پروان

یک تن از نظامیان حکومت پیشین توسط افراد طالبان در ولایت فاریاب تیرباران شد