• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: کمیسیون رسیدگی به تخطی رسانه‌ای طالبان با نشر اعلامیه‌ای، نشرات شبکه‌ی خبری افغانستان انترنشنل را تحریم کرد.

 دراین نشست که دیروز چهارشنبه ۱۹ ثور برگزار شده بود، کمیسیون رسیدگی به تخطی رسانه‌ای طالبان هر نوع هم‌کاری با این رسانه ‌را نیز ممنوع اعلام کرد و از مردم خواسته است که نشرات این شبکه‌ی خبری را تحریم کنند و به آن گوش ندهند.

دراین اعلامیه گفته شده که افغانستان انترنشنل، علیه نظام طالبان نشرات دارد و با محتوای که تولید می‌کند، تبر را به دست مخالفان طالبان می‌دهد.

هم‌چنان در بخش از این اعلامیه آمده، تحلیل‌گران، کارشناسان و خبرنگاران از شرکت در بحث و گفت‌وگو و هم‌کاری با این رسانه خوداری کنند.

طالبان در این نشست ارایه‌ی تسهیلات در اماکن عمومی برای پوشش رویداد‌ها و تولید هرگونه محتوا از سوی این رسانه‌ را نیز ممنوع کردند.

رسانه‌ی افغانستان انترنشنل تا حالا دراین مورد، واکنشی نشان نداده است. چندی قبل نیز طالبان شبکه‌های تلویزیونی خصوصی نور وبریا را در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸ تعطیل کرده بود.

از سوی هم مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارش سالانه اش، از وضعیت رسانه‌های که در داخل افغانستان فعالیت دارند، ابراز نگرانی کرده می گوید طالبان از این رسانه‌ها هم‌چون ابزار تبلیغاتی برای نظام شان استفاده می‌کنند و این رسانه‌ها نمی‌توانند محتوای خلاف نظر آن‌ها را نشر کنند.


آخرین گفتارهای ناگفته یک خواهر: داستانی از دست دادن یک برادری ناکام

مدیر مسول تلویزیون صلح در هرات پس از ۴۸ روز از زندان طالبان آزاد شد