• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: بر اساس اعلامیه‌ای منتشر شده از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان، رامین امیری مدیر مسول تلویزیون صلح در هرات روز چهارشنبه پس از ۴۸ روز از زندان طالبان آزاد شده است.

گفته شده که امیری در ارتباط به یک موضوع مالی از سوی اداره استخبارات طالبان در هرات بازداشت شده بود و اکنون به قید ضمانت آزاد شده است، اما هنوز پرونده او باز است و به محکمه فرستاده شده است.

در همین حال مرکز خبرنگاران افغانستان با نقل از یک منبع نگاشته است که مدیر مسول تلویزیون صلح در دوم ماه حمل سال جاری از سوی اداره استخبارات طالبان در هرات بازداشت شده و پس از مدتی به زندان مرکزی طالبان منتقل شده بود.

مرکز خبرنگاران افغانستان ضمن استقبال از آزادی امیری، احضار و بازداشت طولانی مدت او را بدون رعایت مراحل قانونی، خلاف قانون رسانه‌های کشور خوانده و خواستار رسیدگی به اتهام او از طریق راه‌کارهای قانونی می‌باشد

همزمان با این، مرکز خبرنگاران افغانستان خواستار رسیدگی به شکایت احتمالی از امیری را به شکل عادلانه از طریق کمیسیون شکایات و تخلف‌های رسانه‌ای شده است.

گفته شده که این کمیسیون برمبنای قانون رسانه‌های همگانی می‌تواند موضوع را بررسی کند و در صورت تشخیص، رای بدهد که شکایت از طریق نهادهای عدلی و قضایی رسیدگی شود.

این در حالی است که پیش از این نیز طالبان ندامحمد نوری، خبرنگار رادیو و تلویزیون ملی پروان زیر اداره این گروه را پس از سه روز از زندان آزاد کردند.

طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، محدودیت‌های شدیدی بر رسانه‌ها و خبرنگاران وضع کرده‌اند. در تازه‌ترین مورد شبکه‌ی خبری افغانستان اینترنشنل را را تحریم و هرنوع هم‌کاری با این رسانه را ممنوع اعلان نموده است.


طالبان شبکه‌ی خبری افغانستان انترنشنل را تحریم کرد

سازمان جهانی غذا: سه میلیون کودک در افغانستان دچار سؤ تغذیه است