• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی ‌آوا: برنامه جهانی غذا اعلامیه‌ی را نشر کرده که نشان می‌دهد امسال سه میلیون کودک در افغانستان دچار سو تغذیه هستند.

برنامه جهانی غذا امروز ( جمعه، ۲۱ثور) با نشر گزارشی در تویتر خود نگاشته است که این نهاد فقط می‌تواند از بین سه کودک، به یک کودک حمایت و رسیدگی کند. این نهاد تاکید کرده است که کاهش کمک‌های خارجی، تاثیر مستقیم بالای کودکان در افغانستان دارد و مراجعه‌ی کودکانی دچار سؤ تغذیه به شفاخانه‌ها افزایش یافته است.

مونا شیخ، رئیس بخش تغذیه برنامه جهانی غذا به این نکته اشاره کرده که ما قادر خواهیم بود حدود ۱.۶ میلیون کودک بیمار به سو تغذیه را حمایت کنیم. وی پیش از این؛ ویدیویی را در شبکه ایکس این سازمان نشر کرده و هشدار داده بود که در سال جاری سه میلیون کودک در این کشور به سو تغذیه گرفتار می‌شود.

سازمان بین‌المللی نجات کودکان نیز گفته است که جامعه جهانی باید کمک‌های بشردوستانه را برای نجات جان افراد نیازمند در افغانستان افزایش دهد.

اکثریت خانواده‌ها در افغانستان توانایی تهیه غذای کافی برای اطفال شان را ندارند. آمار فقر روز به روز افزایش می‌یابد و بی‌کاری نیز افزایش بی‌سابقه یافته است.


مدیر مسول تلویزیون صلح در هرات پس از ۴۸ روز از زندان طالبان آزاد شد

سرازیر شدن سیلاب در ولایت بغلان ۲۵۰  تن کشته و زخمی به جا گذاشت