• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا؛ پس از چاشت روز جمعه در اثر باران شدید در برخی از ولسوالی‌های ولایت بغلان سیلاب جاری شده و خسارات هنگفت برجا گذاشته است. ولسوالی‌های برکه، نهرین و بغلان مرکزی از جمله ولسوالی های‌ست که سیلاب جاری شده و تلفات جانی و مالی را نیز به همراه‌ داشته است.

نیرو محلی درتلاش است تا به بی‌جا شدگان، سرپناه آماده کنند و کمک‌های خارجی را برسانند. مردم نیز خواستار کمک برای اعمار سرپناه و کمک‌های مالی به  خانواده‌های متضرر شده اند.

منبع به رسانه‌ی آوا می‌گوید؛ این رویداد روز (جمعه، ۲۱ ثور) رخ داده و قربانیان شامل زنان و کوکان نیز است. منبع می‌افزاید آمار ابتدایی است و ممکن شمار تلفات افزایش یابد.

درعین زمان در دو روز اخیر ولایت‌های بدخشان، تخار، هرات وغور نیز شاهد  بارنگی و سیلاب بوده است. بر بنیاد گزارش‌ها تا حالا ۲۰ تن در اثر سرازیر شدن سیلاب در ولایت تخار جان باخته و ۱۴ تن دیگر زخم برداشته اند.

به گفته‌ی مسوولان بیش‌تر از ۳۰۰ منز ل مسکونی، ده‌ها پل و پلچک و صدها جریب زمین زراعتی مردم تخریب و از بین رفته است. احمد سیرساجد، رییس مبارزه با حوادث طبیعی تخار گفته است که این سیلاب‌ها افرون بر تلفات انسانی، خسارات مالی نیز به مردم وارد کرده است.

دبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان، دراعلامیه‌ی با قربانیان سیلاب‌ها در بغلان، بدخشان، غور و هرات ابراز هم‌دردی کرده است. وی در سخنانش نیز افزوده است که به وزارت‌های دفاع، داخله و مسوولان ولایت‌ها دستور داده تا برای نجات مردم از تمام امکانات استفاده کنند.

حکومت طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای با قربانیان سیلاب در ولایت‌های بدخشان، غور ، بغلان و هرات ضمن ابراز همدردی به وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث، وزارت امور داخله و مسوولان ولایتی، هدایت می‌دهد که هرچه عاجل برای نجات مردم، بیرون آوردن شهدا و معالجه زخمیان، تمام امکانات خویش را به کار اندازند.

 


سازمان جهانی غذا: سه میلیون کودک در افغانستان دچار سؤ تغذیه است

نگرانی‌های جهانی از فقر  و تاثیر آن روی وضعیت کودکان در افغانستان