• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان در تازه‌ترین مورد روز شنبه ۲۲ ثور با نشر پستی در صفحه ایکس خود، از طالبان خواست که برای مبازره با تغییرات اقلیمی در کشور از قدرت تمام مردم افغانستان استفاده کنند.

 وی با اشاره به تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از سرازیر شدن سیلابهای اخیر در کشور گفت که طالبان باید در راستای مبارزه با تغییرات اقلیمی از قدرت کل جمعیت افغانستان استفاده کنند.

او با نشر این پست با تمام قربانیان و آسیب دیده‌گان سیلاب های اخیر ابراز همدردی کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده بیش از یک هفته می‌شود که سیلاب‌های مدهش در شماری از ولایت‌های افغانستان سرازیر شده و تلفات و خسارات سنگین به مردم  وارد کرده است.

درهمین حال بر اساس تازه‌ترین آمارها از سوی سازمان جهانی غذا تعداد قربانیان سیلاب‌ها در بغلان به بیشتر از ۳۰۰ تن اعلام شده است . همزمان با این افزوده شده که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها بیش از یک‌هزار خانه نیز تخریب گردیده است.

این در حالی است که طالبان کار زنان در سازمان‌های خارجی را منع کرده است.

نهادهای کمک‌رسان که پس از تسلط طالبان زندگی میلیون‌ها شهروند به کمک‌های آن‌ها وابسته است، بارها گفته‌اند که محدودیت‌های طالبان علیه زنان مانعی سر راه کمک‌رسانی به مردم است. در مواردی هم این نهادها مجبور شده‌اند به خاطر محدودیت‌های طالبان فعالیت خود را به تعلیق درآورند.


نگرانی‌های جهانی از فقر  و تاثیر آن روی وضعیت کودکان در افغانستان

حمایت جنبش‌ زنان مقتدر افغانستان و جنبش آزادگان از کارزار مبارزه با آپارتاید جنسیتی