• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان طالبان روز یک‌شنبه ۲۳ ثور با نشر خبرنامه‌ای در شبکه ایکس اعلام کرده که در یک روز یک‌هزار و ۷۵۹ نفر مهاجر افغانستانی از ایران به گونه اجباری و اختیاری بازگردانده شدند.

در خبرنامه‌ای این وزارت آمده است که این مهاجران روز شنبه، ۲۲ ثور از طریق مرز اسلام قلعه هرات وارد افغانستان شده اند.

بر بنیاد این خبرنامه طالبان برای ۱۳ خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی کمک کرده و ۳۷۹نفر هم غرض دریافت کمک به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شده اند.

همزمان با این طالبان تصریح کرده اند که در میان مهاجران اخراج شده از ایران کودکان بی‌سرپرست هم شامل است.

در همین حال وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان طالبان با نشر خبرنامه‌ای دیگری از اخراج ۳۴۹ مهاجر افغانستان از پاکستان بطور اجباری نیز خبر داده است.

طبق این خبرنامه‌ مهاجران برگشتی از پاکستان شامل ۶۵ خانواده می شود و‌ روز شنبه ۲۲ ثور از طریق مرز تورخم وارد افغانستان شده اند.

در خبرنامه‌ای این وزارت آمده است که مهاجران اخراج شده از پاکستان برای کمک به دفاتر عالی سازمان ملل‌ متحد و سازمان‌ بین‌المللی مهاجرت معرفی شده‌اند.

این در حالی است که ایران روند اخراج مهاجران افغانستان را به گونه اجباری و داوطلب شدت بخشیده است و پاکستان نیز مرحله دوم اخراج مهاجران افغانستان را آغاز کرده است.

اما سازمان‌بین‌المللی مهاجرت از وضعیت رقت‌بار مهاجران برگشت داده شده در افغانستان و نقض حقوق بشری در افغانستان هشدار داده است و اخراج اجباری مهاجران افغانستان را خلاف موازین حقوق بشری عنوان نموده است.


دلیل توقف فعالیت موسسه جک در غزنی: دخالت مستقیم طالبان در استخدام کارمندان این موسسه

سازمان حفاظت از کودکان: بیش از ۳۰۰‌ هزار کودک در سیلاب‌های اخیر در پنج ولسوالی ولایت بغلان، متاثر شده‌اند