• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: سازمان حفاظت از کودکان گزارش داده است که بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سیلاب‌های اخیر در ولایت بغلان متاثر شده‌اند که ۳۱۰ هزار تن آنان کودکان اند.

سازمان حفاظت از کودکان هم‌چنان می‌گوید که تیم‌های حفاظت از کودکان  و مرکزهای سیار صحی را جهت رسیدگی به وضعیت کودکان و زنان در محل فرستاده‌است.

ارشد مالک، رئیس این سازمان گفته است (سیلاب‌های آنی اخیر بسیاری از روستا‌ها را درنوردید، خانه‌ها را از بین برد و مواشی را تلف کرد. کودکان نیز همه‌چیز را از دست دادند. خانواده‌های که هنوز از تاثیرات اقتصادی ناشی از خشک‌سالی سه سال اخیر رنج می‌برند، نیاز  فوری به کمک دارند.)

هم‌چنان سازمان جهانی حفاظت از کودکان، کمک‌های جامعه بین‌المللی را درین شرایط دشوار، حیاتی عنوان کرده و می‌افزاید که جامعه‌‌ی جهانی باید کمک‌های بیش‌تری جهت رسیدگی به تاثیرات فوری و بلند مدت بحران اقلیمی در افغانستان متمرکز کند.

 روز شنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از رعنا دراز، مسوول ارتباطات برنامه‌ی جهانی غذا در افغانستان، گزارش داده‌است که( براساس اطلاعات فعلی آمار قربانیان در ولایت بغلان به ۳۱۱ کشته رسیده‌است.) صدها تن زخمی شده اند که عمدتا کودکان و زنان هستند و نیز ده‌ها تن ناپدید هستند.

او افزوده‌است که بیش از ۲۰۱۱ خانه ویران شده و حدود ۲۸۰۰ خانه‌ای دیگر نیز آسیب دیده ‌است.  در همین‌حال ریچارد بنت گزارش‌گر ویژه‌ی سازمان ملل برای حقوق بشر در افغانستان خواستار کمک‌های فوری به سیلاب زده‌گان شده است.

این درحالی‌ست که برنامه‌ی جهانی غذا (روز جمعه ۲۱ ثور) در اعلامیه‌ی گفته بود که سه میلیون کودک در افغانستان دچار سو تغذیه هستند. سیلاب‌های اخیر، زنگ خطر برای وضعیت کودکان است و می‌تواند وضعیت را پیچیده‌تر کند.


پاکستان و ایران طی یک روز بیش از ۲ هزار مهاجر افغانستان را اخراج کرده است

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران به طالبان: "آزار و اذیت کارکنان رسانه‌ای و بازداشت خودسرانه‌ خبرنگاران را متوقف کنید"