• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: مقامات طالبان خبر داده اند که امیر خان متقی وزیر خارجه طالبان (روز یک‌شنبه ۳۰ ثور) با خانم روزمری دی‌کارلو معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفته شده که روابط میان افغانستان و سازمان ملل متحد، نشست سوم دوحه، دستور کار و ترکیب این نشست از موضوع های کلیدی مورد بحث در اين ديدار بوده است.

وزارت خارجه طالبان هم‌چنین افزوده که خانم دی‌کارلو تاکید کرد که در نشست سوم دوحه، علاوه بر نمایندگان کشورهای عضو و سازمان های بین المللی، نمایندگان بانک جهانی و بانک آسیایی نیز شرکت خواهند کرد و روی مسایل مالی و بانکی، مبارزه با مواد مخدر، تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر افغانستان و کشاورزان بحث و گفت‌وگو صورت خواهد گرفت.

وزارت خارجه طالبان به نقل از خانم دی‌کارلو تصریح کرده، که او می خواهد با حکومت افغانستان تعامل داشته باشد.

در همین حال امیر خان متقی، در این دیدار روابط میان طالبان و نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) را روابط فعال و خوب خوانده، و از سازمان ملل متحد خواسته تا نماینده آنها را در این سازمان بپذیرند، و موانع در این زمینه را برطرف کنند.

هم‌زمان با این متقی موضوعات مورد بحث در نشست سوم دوحه را نیز منبع خوبی برای هم‌کاری های دوجانبه خوانده و خواهان حضور معنادار در این نشست شده اند به گفته او شرکت تشریفاتی مفید نخواهد بود.

این در حالی است که‌ طالبان پیش از این از اشتراک در نشست دوم دوحه که با حضور نمایندگان ویژه کشورها برایش افغانستان برگزار شده بود، اجتناب کردند.


هویّتِ فرهنگی و فرهنگِ هویّتی

در اثر یک انفجار ماین کارگذاری شده در یک (کراچی) در ولایت قندهار شش تن جان باخته است