• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: اداره ملی امتحانات تحت کنترل طالبان تاریخ برگذاری آزمون کانکور سال ۱۴۰۳ را اعلان کرد. عبدالباقی حقانی سرپرست اداره ملی امتحانات (امروز پنجشنبه ۳ جوزا) طی یک نشست خبری اعلام کرد که آزمون کانکور سال‌ جاری به  تاریخ ۱۷ جوزا آغاز و در پنج مرحله اخذ خواهد شد.

با این حال آقای حقانی از حضور دختران در آزمون کانکور یاد نکرد. این سومین سالی است که طالبان کانکور را با حذف دختران برگزار می کنند. در عین زمان طالبان پس از تسلط بر افغانستان آموزش دختران بالاتر از صنف ششم را منع کرده‌اند و به دختران اجازه رفتن به دانشگاه را نیز نمی‌دهند.

آقای حقانی گفت که مرحله‌ی اول آزمون کانکور از ۱۷ تا ۱۹ جوزا برگزار خواهد شد. به‌گفته‌ی او، آزمون‌ ولایت‌های میدان وردک، لوگر، پروان، کاپیسا، پنجشیر، غزنی، پکتیا، پکتیکا، کنر، زابل، بامیان، سمنگان، بادغیس، هرات، غور و نورستان در مرحله‌ی اول اخذ خواهد شد.

حقانی تصریح کرد که مرحله‌ی دوم به روزهای اول و دوم سرطان در کابل برگزار خواهد شد. این مقام طالبان هم‌چنین افزود که در مرحله‌ی سوم، به روزهای هفتم، هشتم و نهم سرطان، آزمون کانکور در ولایت‌های تخار، کندز، بلخ، جوزجان، سرپل، فاریاب، ارزگان، بغلان، دایکندی و بدخشان برگزار می‌شود.

نامبرده در ادامه گفت، در مرحله‌ی چهارم از ۱۴ تا ۱۶ سرطان  آزمون کانکور ولایت‌های ننگرهار، لغمان، خوست، قندهار، هلمند، فراه و نیمروز اخذ خواهد شد. در همین حال گفته شد که مرحله‌ی پنجم این آزمون هم به‌تاریخ ۲۲ سرطان برگزار خواهد شد و از  دانش‌آموزان خارج از مرز و متفرقه امتحان اخذ خواهد شد.


صحرا‌ مانی فلم‌ساز زن اهل افغانستان جایزه حقوق زنان را در آمریکا بدست آورد

حرف‌های ناگفته دختران: برگزاری امتحان کانکور بدون حضور دختران