• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: زنان معترض افغان بار دیگر در اعلامیه‌ی گفته است سومین نشست دوحه که قرار است در ۳۰ ماه جون در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود را محکوم می‌کنند.

زنان معترض روز (جمعه، ۱۶ جوزا ) با نشر خبرنامه‌ی گفته است که طالبان به نقض حقوق زنان در افغانستان ادامه داده و باید از اشتراک این گروه در نشست های بین‌المللی جلوگیری شود. آن‌ها افزود که طی سه سال جاری جنایت ضد انسانی در افغانستان زیاد شده است نشست این گروه را خیانت خوانده است.

در اعلامیه این جنبش آمده است که ملل متحد برخلاف خواسته آنان تلاش کرده تا طالبان را به نشست‌های بین‌المللی دعوت کند. در این حال سازمان ملل متحد هدف این نشست را افزایش تعامل بین‌المللی با افغانستان به شیوه منسجم و هماهنگ بیان کرده اند.

زنان معترض از جامعه جهانی خواسته است که بجای این‌که گروه طالبان را به رسمیت بشناسد از زنان آزادی‌خواه افغانستان حمایت کنند.

حکومت طالبان در مورد حضور شان در نشست دوحه به گونه رسمی ابراز نظر نکرده است، اما از اشتراک عضو خود در این نشست خبر داده است. قبل از این مقامات طالبان گفته بود که اگر خواست و شرط‌های شان پذیرفته شود، در نشست آینده در دوحه اشتراک خواهند کرد.


جنبش شنبه‌های ارغوانی: حقوق بشر و حقوق زنان بی‌اهمیت‌ترین مسأله نزد سازمان ملل است

درنتیجه‌ی غرق شدن یک‌کشتی ژنراتوری در ولسوالی مومندره ننگرهار، ۲۰ تن به شمول زنان و کودکان جان باختند