• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی آوا: رینا امیری نماینده ویژه ایالات متحده در امور زنان و حقوق بشر برای افغانستان (روز سه‌شنبه، ۱۵ جوزا) با نشر بیانیه‌ای در صفحه اکس خود از دیدار با نمایندگان برخی کشورها خبر داد. او تصریح کرد که در این دیدار با شماری از مقام‌های کشورها در مورد زنان افغانستان گفتگو کرده است.

خانم امیری تاکید کرد که با نمایندگان فرانسه، کانادا، قطر، بلجیم و امارات متحده چندین نشست مفید داشته و بطور کلی در باره اهمیت مشارکت معنادار زنان و جامعه مدنی افغانستان در نشست سوم دوحه صحبت کرده است.

این در حالی است که طالبان برای حضور در سومین نشست دوحه شش شرط را مطرح کرده اند و طبق گزارش‌ها عدم شرکت نمایندگان جامعه‌ مدنی و زنان، عدم بحث روی موارد چون: آموزش دختران، کار زنان و حقوق بشر به ویژه حقوق زنان از شرط های اساسی این گروه برای شرکت در این نشست است.

سومین نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل به تاریخ ۳۰ جون و اول جولای (۱۰ و ۱۱ سرطان) با حضور نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان برگزار می‌شود.

سازمان ملل متحد هدف از این نشست را «افزایش تعامل جامعه بین‌المللی با افغانستان به صورت هماهنگ و منظم» ذکر کرده است.


تبعیض در تعیین معاش کارمندان تحت اداره طالبان: براساس فرمان رهبر طالبان، بعد ازین تمام کارمندان زن پنج هزار افغانی معاش دریافت خواهد کرد

فصل تلخ محرومیت: چشم‌انتظاری دختران برای سپری نمودن امتحان کانکور