• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

منیژه صدیقی فعال حقوق زنان پس از حدود ۷ ماه بازداشت و زندان طالبان با چند رسانه‌ داخلی در زندان صحبت کرده است. این اولین بار است که حکومت طالبان با ترتیب دادن این مصاحبه وجود این فعال زن را در زندان تایید می‌کند

منیژه صدیقی که اکنون در زندان پلچرخی تحت فشار و اذیت طالبان قرار دارد. می‌گوید:  "وضعیت صحی‌ام خوب هست، از سوی طالبان در زندان شکنجه نشده‌ام."

مشخص نیست که منیژه صدیقی به چه علت مجبور شده است در نشست خبری حاضر شود و در مورد وضعیت خوب‌اش در زندان اعتراف کند. خانم صدیقی در نشست خبری سازمان‌دهی شده از سوی طالبان. از طالبان خواست او را آزاد کند تا عید فطر پیش فامیل خود برگردد.

او می‌گوید: اگر تنها جرمم این بود که عضو جنبش زنان معترض افغانستان بوده و در تظاهرات اشتراک داشته، بخاطرش شش ماه در زندان را سپری نموده اکنون باید آزاد شوم. قبل از این زنان معترض ادعای کرده بود؛ خانم صدیقی در زندان طالبان شکنجه می‌شود و تحت صحی بدی قرار دارد.

بر اساس گزارش عفو بین الملل در گزارشی گفته که منیژه صدیقی فعال حقوق زنان بدون هیچ اتهامی در زندان طالبان است. و در معرض خطر شکنجه و بد رفتاری قرار دارد.

جنبش خودجوش زنان معترض نیز  به سخنان اخیر منیژه صدیقی واکنش نشان داده و گفته است که طالبان با اعتراف اجباری از خانم صدیقی، برای سفیدنمایی خود استفاده می‌کند.


گمراه شده در سرزمین تحصیل: روایت تلخ یک دختر بازمانده از تحصیل زیر حاکمیت طالبان

بازداشت نجیب الله جامع، استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی از سوی گروه طالبان