• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه آوا: طالبان دریک اقدام تازه، شبکه‌های تلویزیونی خصوصی"نور و بریا" را  در تاریخ  (۲۸حمل ۱۴۰۳) بصورت موقتی تعطیل کرده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان دستور تعلیق فعالیت‌های رسانه‌های نور وبریا را غیر قانونی دانسته و خواهان لغو این دستور و بازگشایی هرچه زودتر این دو رسانه شده است.

ذبیح‌الله سادات یکی از اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلف رسانه‌ای گفته است که تمام فعالیت‌های این هردو رسانه به دلیل "تخلف از اصول رسانه‌ای" و "منافع ملی افغانستان"  تعلیق شده است. درعین زمان این کمیسیون دستور داده است که تا زمان که به  پرونده این دو تلویزیون از سوی محکمه رسیدگی می‌شود، دروازه‌ی هردو رسانه بسته خواهد بود.

سادات نیز افزوده است که در جلسه گفته شده است که طالبان نسبت‌ به چگونگی نشر برنامه‌های هر دو تلویزیون چندین بار هشدار داده بود. وی تخلفات تلویزیون نور را نشر موسیقی و نپوشیدن ماسک از سوی کارمندان زن این رسانه در هنگام کار می‌گوید.

خبرگزاری باختر در گزارشی گفته است که"این دو رسانه اصول روزنامه نگاری را رعایت نکرده، ارزش‌های ملی و اسلامی را در نظر نگرفته و به جهت‌گیری‌های قومیتی، زبانی و جهت‌دار دامن زده اند."

فدراسیون خبرنگاران افغان در تبعید نیز از توقف کار تلویزیون بریا و نور ابراز نگرانی می‌‌کند. فدراسیون خبرنگاران افغان در تبعید این اقدام کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلف رسانه‌ای طالبان را نقض آشکار آزادی بیان دانسته و آن‌ را به ضرر رسانه‌ها می‌داند.

این فدراسیون از سازمان‌ها و کشورهای حامی آزادی بیان می‌خواهد تا مانع اقدامات این چنینی طالبان شود و درغیر آن این عمل طالبان تاثیرات مخربی روی کار رسانه‌ها خواهد داشت.


یک زن بعد از دوازده سال حبس خانگی در غزنی از بند رها شد

حبیب الله تاثیر خبرنگار محلی رادیو آزادی در غزنی به زندان منتقل شد