• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

رسانه‌ی ‌آوا: یک مقام نهاد هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل( اوچا) می‌گوید که ۱.۴ میلیون دانش‌آموز دختر از حق تحصیل محروم اند.

آدم ووسورنو یک سفر چهار روزه در افغانستان داشت و بعد از بازگشت از افغانستان در یک نشستی ابراز تأسف و نگرانی کرد و افزود "محدودیت های سنگین که بالای زنان افغانستان وضع شده و روند کمک‌های بشردوستانه را متاثر ساخته است."

ووسورنو در یک نشست خبری گفته است که وی نگرانی جامعه جهانی را با مقام‌های طالبان در میان مانده است. اما طالبان به ووسورنو گفته است که آن‌ها برای فراهم سازی زمینه تحصیل دختران نیاز به زمان بیشتر دارند.

این نهاد بین‌الملل هم‌چنان افزود "همکاران زن شجاع افغان ما با چالش‌های زیادی روبرو هستند و هرروز خطرات شخصی را متحمل می‌شود و من به شجاعت زنان افغان‌ درود می‌فرستم."

در این گزارش اشاره شده که مردم افغانستان از سوی سازمان‌ملل به سه چیز نیازمند هستند. اول کمک‌های بشر دوستانه، دوم راه حل‌ پایدار و سوم باید صدای آن‌ها را جهان بشنود.

این مقام سازمان‌ملل تاکید کرد که جامعه جهانی باید در مسائل افغانستان دخیل باشد و از کمک کردن به مردم افغانستان دریغ نکند. بحران افغانستان ناامید کننده است اما حل ناشدنی نیست.

این در حالی است که کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان آمریکا افغانستان را ظالم‌ترین و خشین‌ترین کشور جهان برای زنان شناخته است.


حرف‌های ناگفته دختران: برگزاری امتحان کانکور بدون حضور دختران

جنبش شنبه‌های ارغوانی: نهاد‌های کمک رسان به طالبان اعتماد نکنید و بطور مستقیم به سیلاب زدگان کمک نماید