• کابل
  • ۲۶ حوزا ۱۴۰۳
  • آخرین تغییرات ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
inner-page-banner

جنبش شنبه‌های ارغوانی از کانگرس امریکا خواسته است تا برابر سوء استفاده و دزدی‌ کمک‌های هفته وار ۴۰ میلیون دالری آن کشور، توسط طالبان بی‌ایستد.

در اعلامیه‌ی که از سوی این جنبش پخش شده آمده است؛"طالبان با استفاده ازاین کمک‌های هفته‌وار، مروم افغانستان؛ به ویژه زنان را به‌گونه‌ی "وحشت‌ناک" سرکوب، تروریزم، و "افکار تروریستی" را تقویت می‌کنند و صد‌ها مدرسه‌ی جهادی را جهت"تقویت‌ واحدهای انتحاری"و گسترش عملیات بیرون مرزی شان ایجاد نموده اند."

جنبش شنبه‌های ارغوانی در اعلامیه‌ای هشتم مارچ ، خواستار همگانی سازی جزییات چگونگی کمک‌های "هفته‌ی۴۰ میلیون دالری" ایالات متحده شده است. جنبش شنبه‌های ارغوانی افزوده است:" ما باور داریم که یکی از دلایل باقی ماندن گروه طالبان در اریکه‌ی قدرت، حمایت غیر مستقیم ایالات متحده امریکا از این گروه ، ارسال کمک‌های ۴۰ میلیون دالری بدون حساب آن کشور بوده است."

این جنبش هم‌چنان افزوده است، ما از مردم و مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا می‌خواهیم، از مردم افغانستان حمایت کرده، مانع دسترسی گروه زن ستیز طالبان که درج فهرست گروه‌های تروریستی شورای سازمان ملل متحد هستند؛ به کمک‌های بشر دوستانه آن کشور شوند.

جنبش شنبه‌های ارغوانی، حمایت و نگهداری طالبان را در قدرت تحت عنوان تعامل و ارسال کمک‌های بشردوستانه، باج‌دهی و جفای بزرگ در حق مردم افغانستان می‌دانند. و خواهان این هستند که چرا؟ و چه‌گونه؟ کمک‌های بشردوستانه آن‌ها به مردم افغانستان ، توسط طالبان دزدی و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد؟

"جنبش شنبه‌های ارغوانی زنان" می‌گویند قطع دسترسی طالبان از این‌کمک‌ها، منجر به کاهش رنج و درد مردم افغانستان به ویژه زنان و اقوام آسیب پذیر از سیاست‌های طالبان می‌شود.


صدای سکوت : کابوس ازدواج اجباری دختری که می‌خواست داکتر شود!

صدای سکوت (۲): زندگی در سایه‌ی سنت و عرف: مبارزه‌ی یک زن با زندانیت جنسیتی!